Terapija igrom za roditelje
Povežite se sa svojim djetetom kroz igru.
Zašto nudimo edukaciju “Terapija igrom za roditelje”?
Kažu da je biti roditelj najteža uloga na svijetu. Gotovo svi roditelji sigurno su se našli u bezbroj situacija u kojima nisu znali kako točno reagirati ili kada im jednostavno nije bilo jasno zašto se njihovo dijete ponaša kako se ponaša. Misli i brige oko toga sasvim su normalne i proživljava ih svaki roditelj. No, osim što roditelji imaju česte brige oko svog djeteta i samo dijete ima puno svojih ”dječjih” briga.
Biti dijete nije lako. Pred njim je mnogo razvojnih zadataka koje treba ispuniti. Mora učiti mnogo novih vještina, primjerice kako biti dobar prijatelj ili kako ne pojesti sve slatkiše iz zdjelice. Osim toga mora rasti i razvijati se.
Ponekad je djeci i roditeljima potrebna podrška i pomoć oko njihovih zadataka. U ovoj edukaciji roditelji mogu naučiti neke vještine koje terapeuti igrom koriste, a koje pomažu djeci u suočavanju sa socijalnim, emocionalnim ili ponašajnim izazovima.
Kome je edukacija namijenjena?
Što ćeš naučiti kroz edukaciju “Terapija igrom za roditelje”?
- Empatičko reflektiranje osjećaja – to je vještina koja uči dijete da prepoznaje i imenuje svoju emociju u trenutku kada ju doživljava. To je ujedno i prvi korak emocionalnog opismenjivanja.
- Vještina ohrabrivanja – to je vještina koja potiče da dijete razvija pozitivnu sliku o sebi i samopouzdanje.
- Kako postavljanti granice u tri koraka – to je vještina koja uči dijete da regulira svoje emocije i preuzima odgovornost za svoje ponašanje na razvojno prihvatljiv način. To je također jedan od vrlo važnih koraka emocionalnog opismenjivanja.
Sadržaj edukacije po radionicama
1. Radionica: OSNOVE TERAPIJE IGROM
Na prvoj radionici voditeljica će roditeljima predstaviti edukaciju te sve važne informacije. Vrijeme će se posvetiti i razvoju grupne dinamike kroz aktivnosti koje će međusobno povezati roditelje kako bi se stvorila ugodna atmosfera. Roditeljima će se predstaviti različiti načini igranja s djecom te će se vidjeti prednosti i nedostaci svakog od njih. Ukazat će se na razliku između terapije igrom, terapeutske igre i obične dječje igre. Nadalje, roditelji će saznati nešto više o različitim pristupima terapije igrom te će se upoznati s vještinom empatičkog reflektiranja.
2. Radionica: EMOCIJE, EMPATIČKO REFLEKTIRANJE I STRUKTURA IGRE
Druga radionica obuhvaća predavanje o emocijama i uvježbavanje empatičkog reflektiranja, kao i vještine strukturiranja posebne igre. Posebno će se obraditi svaka od osnovnih emocija te načini kako reagirati na njih uz poticanje roditelja na davanje vlastitih primjera iz svakodnevnog života.
3. Radionica: VJEŠTINA POSTAVLJANJA GRANICA
Treća radionica donosi upoznavanje vještine postavljanja granica u tri koraka. Roditelji će uvježbavati ovu vještinu koja se može generalizirati na brojne situacije u komunikaciji s djetetom. Uz to, predstavit će se razlika između pohvaljivanja i ohrabrivanja djece te će se dati smjernice kako poticati zdrav razvoj djetetova samopoštovanja.
4. Radionica: DAVANJE IZBORA: UČENJE ODGOVORNOSTI I DONOŠENJA ODLUKA
U četvrtoj radionici polaznici će se upoznati sa strategijama davanja izbora, odnosno kako učiti djecu odgovornosti i poticati donošenje odluka. Uvježbavat će strategije davanja izbora kroz primjere, a posebno će se poticati uvježbavanje postavljanja granica i davanja izbora kroz primjere roditelja iz vlastitog života. Uz stjecanje novih znanja, na ovoj radionici osvrnut će se i na provedene posebne igre kod kuće roditelja kako bi se dale povratne informacije i razjasnilo moguće nejasnoće.
5. Radionica: USKLAĐIVANJE TEMPERAMENTA DJETETA I RODITELJA
U ovoj radionici bavit ćemo se temama vezanim za obitelj - karakteristike temperamenta djeteta i njegovih roditelja te kako one utječu na djetetovo ponašanje. Roditelji će imati priliku procijeniti svoje karakteristike temperamenta te bolje razumjeti kako one utječu na njihovu roditeljsku ulogu. Također, naglasak će biti i na različitim komunikacijskim obrascima između članova obitelji te kako oni utječu na dijete. Uz to, roditeljima će se osvijestiti nezdravi obrasci komunikacije u koje se može upasti u razgovoru s djecom, drugim roditeljem ili članovima obitelji.
6. Radionica: NAČINI PODIZANJA SAMOPOŠTOVANJA I OHRABRIVANJE
U šestoj radionici bavit ćemo se djetetovim samopoštovanjem i metodama kojima se može osnaživati djetetovo samopoštovanje. Kao i u prijašnjim radionicama, naglasak će biti na uvježbavanju naučenog i povezivanju sa stvarnim svakodnevnim primjerima sudionika grupe. Osvijestiti će se i razlika pohvaljivanja i ohrabrivanja te će se osvrnuti na provedene posebne igre.
7. Radionica: POVEZIVANJE TEMA U IGRI S VLASTITIM DJETETOM
U ovoj radionici bavit će se temama koje se mogu pojaviti u djetetovoj igri. Komentiraju se moguće nedoumice vezane za posebnu igru ili naučene vještine te se prolazi kroz primjere tema koje su se pojavile u igri sudionika kako bi se dobile što opsežnije individualizirane povratne informacije.
8. Radionica: INTEGRACIJA STEČENOG ZNANJA
Završna radionica obuhvaća svojevrsnu integraciju stečenog znanja te dodatnu proradu zahtjevnih situacija iz svakodnevnog života sudionika. Naglasak radionice je na stvarnim primjerima roditelja te korištenju naučenih vještina.
Iskustva dosadašnjih roditelja-polaznika edukacije:
- 26 školskih sati edukacije
- 1 individualan sat
- pisani materijal
- knjiga „Terapija igrom, 2.izdanje” autorice Tatjane Gjurković
- kava, čaj, grickalice