Ono što dijete čini darovitim ne mora se vidjeti kroz dobre ocjene u školi nego kroz drukčiji način na koji promatra svijet i uči.

Chuck Grassley

DAROVITA DJECA –  prepoznavanje, razumijevanje, usmjeravanje unutarnjeg svijeta darovite djece

Edukacija za stručnjake 

Što je darovitost? Je li to talent ili kreativnost ili, možda, visoki IQ? O darovitoj djeci (i odraslima) znamo puno više nego što je bio slučaj ranijih godina. No, unatoč tomu, još je puno nepoznanica pa i nejasnih informacija koje stručnjacima koji rade s djecom, pa i samoj darovitoj djeci mogu otežati svakodnevicu i kvalitetu života.

Edukacija Centra Proventus Darovita djeca – prepoznavanje, razumijevanje, usmjeravanje unutarnjeg svijeta darovite djece obrađuje ključne točke rada s darovitom djecom od prepoznavanja darovitosti i razumijevanja do osnaživanja stručnjaka koji rade s djecom da odaberu najbolji pristup kojim darovitom djetetu mogu pomoći da ostvari svoje potencijale a smanji poteškoće s kojima se susreće.

Edukacija Darovita djeca – prepoznavanje, razumijevanje, razvijanje namijenjena je svima onima koji rade s djecom (odgajateljima, psiholozima, terapeutima, pedagozima, učiteljima, socijalnim djelatnicima itd.).

Edukacija će se održati kroz ukupno osam dana (4 + 4) a neke od tema koje će se detaljnije proći su:

– “Svako dijete je darovito” – najčešći mitovi o darovitosti
– Što je darovitost i kako ju prepoznati?
– Pogrešne dijagnoze darovitosti
– Darovitost u različitim područjima inteligencije
– Što kada se utvrdi darovitost djeteta – zakonski okviri i propisi
– “Meni je dosadno!” – darovito dijete u odgojno obrazovnom sustavu
– Motivacija i darovitost
– Totalno drukčiji od drugih? – socioemocionalni razvoj darovitog djeteta
– A može i ovako! – kako osnažiti darovito dijete

Što je posebno u edukacijama Centra Proventus?
Stručnjaci Centra Proventus iza sebe imaju višegodišnje iskustvo u radu s djecom i darovitom djecom. Osim toga, kroz višegodišnju suradnju s odgojno-obrazovnim institucijama upoznati smo s najčešćim problemima s kojima se susreću stručnjaci koji rade s djecom a kroz konzultacije za roditelje imaju dobar uvid u poteškoće s kojima se nose roditelji, posebice roditelji darovite djece. Cijeli taj spektar znanja i iskustava omogućuje im da edukaciju maksimalno prilagode izravnim potrebama korisnika.

Tko vodi edukaciju?
Tea Knežević magistra psihologije, terapeutkinja igrom i praktičarka transakcijske analize. Iza sebe ima višegodišnje iskustvo u radu s djecom, mladima i odraslima kao i kreiranje i provedbu niza edukacija namijenjene stručnjacima koji rade s djecom. Posebice je zapažen njezin rad u edukacijama namijenjenim odgajateljima kojima je pomogla odgajateljima da se u svojem poslu (ali i privatnom životu) lakše nose s pojedinim situacijama koje nastaju u radu s djecom. Ko-autorica je i voditeljica programa “Primjena terapeutske igre u vrtićkom okruženju” i “Različiti pristupi terapeutske igre u radu s djecom s teškoćama u razvoju”. Napisala je šesnaest slikovnica s terapeutskim pričama za djecu, u izdanju Evenia. Ko-autorica je dvaju priručnika: “Transakcijskom analizom do psihološke otpornosti” te “Unutarnji svijet darovite djece”. Suosnivačica je Hrvatske udruge za terapiju igrom te aktivno promiče važnost zdravog socio-emocionalnog razvoja djece.

Marina Balažev, profesorica hrvatskog jezika i književnosti i diplomirani književni komparatist s višegodišnjim iskustvom rada u odgojno obrazovnom sustavu. Marina je i praktičarka transakcijske analize i terapije igrom te kroz savjetodavno terapijsku praksu radi s djecom, mladim, roditeljima. Iza sebe ima višegodišnje iskustvo u vođenju radionica na temu učenja, motivacije, upravljanja ljutnjom kao i niz stručnih radionica iz područja transakcijske analize i terapije igrom. Autorica je triju slikovnica za djecu: “Bubamarin let”, “Kako spavaju bubamare” i “Zapetljancije koje će vam zapetljati jezik” i nekolicine stručnih članaka. Surađuje s portalom Klinfo a piše i popularno znanstvene tekstove koji se objavljuju online ili tiskaju u časopisima za mlade.

Zašto baš edukacija u Centra Proventus?
Ono što je posebno u radu Centra Proventus jest takozvani pristup usmjeren na polaznika što znači da je u svakom programu, svakoj edukaciji, svakoj radionici na prvom mjestu klijent i dobrobit koju klijent može dobiti za sebe.

Sve radionice Centra Proventus su iskustvene: ovakvim pristupom pružamo mogućnost da znanje i dobijete i doživite i osjetite. Na taj se način naučeno brže “upisuje” u dugoročno pamćenje i naravno, bolje razumije i kasnije primjenjuje. U praksi to znači da nećete samo sjediti i loviti bilješke nego biti uključeni u niz pomno odabranih aktivnosti, uživljavati i doživljavati.
To je nešto što polaznici radionica itekako osjete i u velikoj se mjeri vraćaju i uključuju i u druge sadržaje koje nudimo.

Evo kako iskustvo edukacije ili radionice u Centru Proventus opisuju polaznici:

„Edukacija je bila detaljna i osvijestila me za boljim razumijevanjem darovitog djeteta. Edukacija me je potaknula o dubljem razmišljanju o djeci i njihovom ponašanju. Voditeljica je vrlo stručno i uz primjere predočila nazočnima tko su darovita djeca, i kako raditi s njima, tj. kako ih bolje razumjeti.“

„Program je bio koristan za rad u našoj struci, dinamičan s mnoštvom konkretnih primjera iz prakse.“

„Zanimljivo vođena edukacija. Pomaže u svakodnevnom obrazovnom radu, pogotovo primjeri aktivnosti.“

„Edukacija vrlo interesantna i poučna. Voditeljica strašno s kojom lakoćom prezentira pripremljeni sadržaj. Uvažava mišljenja sudionika i daje svoje prijedloge za rad.“

„A što reći! Davno nisam prisustvovala ovako interesantnom programu kao i radu voditeljice. U kojem je pažnja konstantna, bez ”opadanja”. Interesantno, i teorija i praksa. Nisam imala osjećaj višesatnog vremena, već da je prošlo u trenutku.“

„Sadržaj programa je jasno prikazan s puno primjera iz prakse. Voditeljica je stručna i jasna u iznošenju sadržaja.“

„Do samog kraja je uspjela održati našu pažnju. Aktivno smo sudjelovali (iskustva, pitanja).“

„Smjernice iz prezentiranog dijela koje se mogu iskoristiti u praksi.“

„Potvrda postojećih saznanja koje nam se educiranjem nadogradilo. Osnažiti se.“

„Promišljanje, izlaženje iz okvira ‘rutine’.“

Kako se upisati?
Novi ciklus edukacije počinje 17.10.2019.

Datumi radionica:
1. dio: 17.-20.10.2019.
2. dio: 21.-24.11.2019.

Vrijeme održavanja: 09.30 – 17.00 (čet-sub) i 9.30-14.30 (ned)
(uključene dvije kraće pauze i jedna u trajanju od sat vremena za ručak)

Kontakt: info@centarproventus.hr