Psihoterapijski rad s djecom i adolescentima
Kada smo prvi puta čuli za terapiju igrom, oduševila nas je jer odgovara na pitanje – kako pomoći djetetu na način da je razvojno prikladno, na način da nas dijete može čuti kada mu je jako teško i naravno, u skladu s time, da mu možemo i pomoći.
U terapiji igrom koristimo djetetovu igru kao medij da mu pomognemo da proradi one teške emocije i situacije s kojima se susrelo ili se susreće.
Glavni cilj, bez obzira na simptome, jest pomoći djetetu da proradi emocije i/ili zadovolji potrebe koje mu otežavaju zdrav psihosocijalni razvoj, da mu podržimo razvoj pozitivne slike o sebi te da razvije strategije suočavanja s problemom i rješavanja problema. Paralelno s djetetom, radimo intenzivno i s roditeljima, na jačanju roditeljskih vještina kroz psihoedukativni i savjetodavni rad.
Uz to, prema potrebi, surađujemo s dječjim vrtićima, školama te drugim institucijama.
Uključivanju djeteta ili adolescenta u psihoterapijski proces prethodi:
- Liječnička dijagnostička dokumentacija i postavljanje indikacije za provođenje tretmana (obavezno)
- Psihološka ili razvojna procjena (poželjno)
- Suglasnost oba roditelja ili nadležnih institucija (obavezno)
Psihoterapija za djecu i adolescente je namijenjena:
- za dijete koje je doživjelo neki oblik traume i ili ima neke druge teškoće prilagodbe ili psihosomatike što ga ometa u svakodnevnom funkcioniranju
- za djetetove roditelje koji će dobiti dodatnu psihoedukativnu podršku
- za druge odrasle osobe koje su uključene u odgoj djeteta uključenog u terapiju igrom

U Centru Proventus radimo individualnu psihoterapiju. Provodi se jednom tjedno u trajanju od 45 minuta te mjesečni razgovori s roditeljima u trajanju od 60 minuta a prema potrebi i češće.
Kako izgleda proces psihoterapije u radu s djecom i adolescentima?
1.
2.
3.
4.
5.
Što je posebno u našem radu?
Naše psihoterapeutkinje kombiniraju različite pristupe u svom radu. Bazična nam je edukacija iz terapije igrom i transakcijske analize tako da ćemo u našem pristupu kombinirati različite tehnike rada – od neverbalnih do verbalnih.
Kroz razgovor s roditeljima ćemo zajedno analizirati obiteljske i okolinske obrasce koje doprinose djetetovoj situaciji.
S djetetom ćemo koristiti igru i kreativne tehnike poput rada u pijeska, lutki, crteža kako bi mu pomogli pri čemu ćemo koristiti one medije koje znamo da je djetetu najzanimljivije.
U svom radu usmjereni na dijete, na njegovu obitelj te zajedno kreiramo proces u skladu s onim što baš toj obitelji treba i odgovara.
Naše psihoterapeutkinje su članice Hrvatske komore psihoterapeuta kao i raznih drugih međunarodnih organizacija. Poštuju načela rada, etički kodeks te se kontinuirano usavršavaju, pohađaju superviziju i osobnu psihoterapiju čime osiguravaju zaštitu i klijenta i sebe u ovom procesu.
