“Odgovori se pojave kada je problem jasan.”
Psihološka procjena djeteta
Tražeći što brža rješenja za izazove pred kojima se nalazimo posežemo za svime što nam se učini korisno. Mnogi se tako odlučimo i na dijeljenje svoje priče na društvenim mrežama u nadi da će je pročitati netko tko će imati prave informacije za nas. Čitajući nekoliko takvih priča pročitala sam i veći broj komentara na iste. Ono što se iz komentara često može vidjeti je kako se oni koji žele pomoći savjetom ili informacijom razlikuju u mišljenjima pa neko ponašanje djeteta smatraju odstupajućim i vjeruju kako je potrebno uputiti dijete stručnjaku, dok drugi isto to ponašanje smatraju očekivanom fazom razvojnog procesa pa savjetuju prepustiti da vrijeme učini svoje. Čitajući odgovore koji su toliko različiti zabrinuti roditelji mogu biti još nemirniji. Roditelji koji žele olakšati svome djetetu ponekad ne znaju kako. Koji je pravi način za pristupiti djetetu? Što je ono što mu je potrebno da se lakše nosi sa situacijama koje mu predstavljaju izazov?
Kako bismo znali i mogli pomoći djetetu prvo ga moramo razumjeti. Kako bismo bolje razumjeli djetetovo ponašanje, njegovo socijalno i emocionalno funkcioniranje te dobili uvid u njegove kognitivne sposobnosti i potencijale možemo potražiti informacije kroz psihološku procjenu djeteta. Psihološkom procjenom se procjenjuje cjelokupan trenutni razvoj djeteta te njegova usklađenost s drugom djecom njegove dobi, a na temelju dobivenih rezultata mogu se planirati daljnji postupci kojima bi se djetetu olakšalo.
Kome je psihološka procjena namijenjena?
Psihološka procjena je namijenjena:
Djeci u dobi od 2,6 do 16,11 godina.
Što ćete dobiti psihološkom procjenom?
Dobit ćete uvid u trenutni razvojni status svoga djeteta te objašnjenja i smjernice kako osigurati optimalne uvjete za njegov daljnji razvoj te kako mu pomoći na odgovarajući način.
Kako izgleda naša psihološka procjena?
Psihološku procjenu provodimo se kroz pet susreta koji uključuju: razgovor s roditeljima, opservaciju obiteljske igre, testiranje certificiranim psihologijskim instrumentima, pisanje mišljenja te savjetodavni razgovor s roditeljima.
Kroz prvi susret roditelji imaju dovoljno vremena stručnjaku opisati sve što smatraju bitnim vezano za djetetov razvoj, ponašanje i trenutne okolnosti u kojima se dijete nalazi. Roditelji dolaze bez djeteta.
Na drugom susretu dijete ima priliku upoznati prostor i ispitivačicu u opuštenoj atmosferi igrajući se u društvu svoje obitelji pa tako na psihološko testiranje dolazi u već poznat prostor i kod poznate osobe koja mu je objasnila što može očekivati pri testiranju, a to omogućuje djeci da budu opuštena.
Treći i četvrti susret odnosi se na testiranje djeteta certificiranim psihologijskim instrumentima, nakon čega slijedi pisanje mišljenja i određivanje daljnjih smjernica.
Na petom susretu roditeljima se prezentira nalaz psihološke procjene te objasni značenje istoga, a roditelji imaju priliku dobiti dodatna pojašnjenja kroz praktične primjere.
Što je posebno u našoj psihološkoj procjeni?
Tijekom psihološke procjene dajemo veliki naglasak na to da Vi kao roditelji dobijete jasne smjernice i podršku kako možete pomoći svom djetetu, a u svom pristupu testiranja djeteta koristimo igru kako bismo pomogli djetetu da se opusti i pokaže sve što zna. Kada je to potrebno, kontaktiramo i druge odrasle osobe poput stručnjaka koji rade u odgojno-obrazovnim ustanovama kako bi i oni pružali adekvatnu podršku djetetu.