Psihoterapijski pravci i pristupi

Na ovoj stranici želimo vas upoznati s psihoterapijskim pristupima i pravcima iz kojih smo educirani. Znanja iz ovih područja koristimo u svom radu s klijentima, u radionicama i edukacijama.

Transakcijska analiza (TA)

Transakcijska analiza je psihoterapeutski pravac i škola. Utemeljio ju je Eric Berne na vrlo humanim i humanističkim filozofskim postavkama:

Ljudi su OK te svatko od nas ima vrijednost i dostojanstvo kao ljudsko biće. Kao biće smo uvijek OK, a ponašanja su ta koja nekada nisu odgovarajuća.

Svatko ima sposobnost razmišljanja. Svako ljudsko biće, osim osoba s ozbiljnim oštećenjem mozga, ima sposobnost mišljenja. Stoga je svatko od nas odgovoran za svoje odluke i izbore kao i posljedice koje oni donose.

Ljudi odlučuju o svojoj sudbini i te odluke mogu mijenjati . Sami odlučujemo o tome kako ćemo reagirati na utjecaje iz okoline, hoćemo li podleći pritiscima, hoćemo li se pobuniti protiv njih ili ćemo ih ignorirati. Drugi ljudi ili životne okolnosti mogu utjecati na nas, ali mi smo ti koji odabiremo i odlučujemo o tome što ćemo osjećati, misliti ili kako se ponašati.

Terapijski cilj transakcijske analize je postizanje autonomije. Autonomija u ovom kontekstu znači ponovno postizanje ovih triju sposobnosti: svjesnosti (sposobnost autentičnog doživljaja sebe i svijeta), spontanosti (slobodni odabir misli, osjećaja i ponašanja) i intimnosti (bliskost i sposobnost izražavanja osjećaja, želja i potreba bez manipulacija ili cenzure; davanje i primanje ljubavi).

Ako želite saznati više o ovoj psihoterapijskoj školi, posjetite neke od sljedećih stranica:

eatanews.org        itaaworld.org

ijtarp.org             uta.hr

Terapija igrom

Terapija igrom je sistematično korištenje teorijskog modela s ciljem uspostavljanja interpersonalnog procesa kroz koji educirani terapeuti igrom koriste terapeutske snage igre da pomognu klijentima prevenirati ili razriješiti psihosocijalne teškoće te da postignu optimalan rast i razvoj (definicija prema Američke organizacije terapije igrom, APT). Koristimo je u radu s djecom u dobi od 3 do 12 godina, i njihovim roditeljima kako bi se prevenirali potencijali problemi ili riješili već postojeći problemi.

​Glavni cilj, bez obzira na simptome, jest pomoći djetetu da proradi emocije ili zadovolji potrebe koje mu otežavaju zdrav psihosocijalni razvoj, da poboljša samopouzdanje te da razvije strategije suočavanja s problemom i rješavanja problema. Paralelno s time, s roditeljima radimo na jačanju roditeljskih vještina kroz psihoedukativni i savjetodavni rad. Uz to, prema potrebi, surađujemo s dječjim vrtićima, školama te drugim institucijama.

​Terapija igrom korisna je u radu s djetetom koje: ima problem s emocionalnim reakcijama; se ponaša agresivno prema drugima; je autoagresivno; je anksiozno (napeto), ima veliku separacijsku anksioznost ili neki drugi pretjerani strah; ima noćne strahove, tikove ili se pretjerano samozadovoljava; je proživjelo ili proživljava neki stresan ili traumatski događaj (npr.razvod roditelja, gubitak, zlostavljanje…); se teško socijalizira.

Ako želite više saznati o terapiji igrom, posjetite neku od sljedećih stranica:

a4pt.org

huti.hr

Dječja psihodrama

Dječja psihodrama je grupna psihoterapijska metoda gdje se 3-8 djece, približno istog uzrasta, zajedno igraju s jednom ili dvije odrasle osobe koje su educirani voditelji dječje psihodrame. Susreti se najčešće organiziraju jednom tjedno u trajanju od 60 minuta s ciljem rješavanja problema u ponašanju djece.

Sudionici smišljaju priče koje potom zajedno odigraju. Tijekom stvaranja priče svi sudionici postaju dio stvaralačkog procesa. Spontana igra oslobađa dječju kreativnost, dovodi do intenzivnih osjećaja zadovoljstva te pozitivno utječe na razvoj ličnosti.

Dobrovoljno sudjelovanje jača motivacijsku bazu, a opuštena atmosfera aktivira i pospješuje kreativne moći samoostvarenja i sposobnost samoozdravljenja.

Sudionici radionice su ravnopravni suradnici. Priče se uvijek odigravaju u „kao da prostoru“ u svijetu mašte, gdje ne postoji loše rješenje ni slabo postignuće.

Djeca proživljavaju događaje koji su im nedostupni u svakodnevnom životu. Ako se dijete u svijetu čarolija uspijeva osnažiti preko ispoljavanja unutrašnjih sadržaja onda stječe sposobnost mijenjati i svoje svakodnevno ponašanje.

Ako želite saznati više o ovom pravcu, posjetite sljedeću stranicu:

http://www.integrativ.org.rs/

Eye Movement Desensitization and Reprocessing (EMDR)

EMDR (od engleskog Eye Movement Desensitization and Reprocessing) je oblik psihoterapijske tehnike koji omogućuje klijentima da se oporave od uznemirujućih simptoma i emocionalnog distresa različitog oblika (npr. velike anksioznosti, neadekvatne tuge, žalovanja, fobija i sl.) a koji je rezultat različitih teških i/ili uznemirujućih životnih iskustava.

Istraživanja su pokazala da se uporabom EMDR metode duljina terapije skraćuje i negativan utjecaj simptoma se brzo smanji što brzo popravlja kvalitetu emotivnog života klijenta. Iako se dugo smatralo da je za oporavak od teške emocionalne boli potrebno vrlo dugo vremena (nekoliko godina ili desetljeća),

EMDR terapija je pokazala da um posjeduje mogućnost bržeg iscjeljenja od psiholoških trauma kao što i tijelo posjeduje sposobnost iscijeliti se od fizičkih trauma.

Ako se porežemo naše tijelo reagira tako da se uključe svi mehanizmi potrebni da se rana zaliječi. EMDR terapija pokazuje da se slično događa s mentalnim procesima. Mozak prirodno djeluje u smjeru iscjeljenja emocionalnih ozljeda a EMDR pomaže ukloniti blokade koje u tom procesu mogu postojati.

Ako želite više saznati o ovom pristupu, posjetite sljedeću stranicu:

emdr-europe.org

preloader