Istraži svoj svijet sa mnom kako bi pronašao riječi kojima ćeš pjevati svoju pjesmu.

Yasenik i Gardner

Terapija igrom: vještine i intervencije u radu s djecom

Kako će vam dijete reći što ga muči? Što mu se događa?

Kako će vam prenijeti informacije koje ne zna niti imenovati?

Procjenjuje se da jedno od jedanaestero djece ima poteškoće u emocionalnom razvoju i/ili u ponašanju. Te poteškoće ponekad se pojavljuju samo unutar obitelji, no često ne ostaju samo u okviru obitelji. Cijeli niz stručnjaka koji rade s djecom (odgojiteljice, učiteljice, psihologinje, pedagoginje, logopedinje itd.) na neki način se susreću s tim poteškoćama. Istovremeno, klasični oblici edukacija stručnjaka za rad s djecom rijetko uključuju terapeutsku igru kao medij interakcije i intervencije. Igra kao medij komunikacije je istovremeno najprimjerenija djetetovom svijetu, načinu razmišljanja i razvojnim mogućnostima.

Igra je jezik djeteta. Igra je djetetov siguran svijet koji nam, ako ga znamo razumjeti, nosi pregršt informacija. Ona je i put do djeteta i sredstvo pomoću kojeg mu možemo pružiti podršku na putu promjene.

​Što donosi edukacija Terapija igrom: vještine i intervencije u radu s djecom?

Program “Terapija igrom: vještine i intervencije u radu s djecom” omogućit će vam da bolje razumijete djetetov svijet te da razvijete vještine komunikacije koje pomažu u povezivanju s emocionalno otuđenim djetetom. Ovo razumijevanje je baza za rješavanje bilo kakvog problema jer omogućava stručnjaku da lakše ostvari kontakt i komunikaciju s djetetom.

Kako nam edukacija u tomu može pomoći?

Zamislimo, primjera radi, da su se roditelji sedmogodišnjeg dječaka nedavno razveli. Nakon što se potukao s prijateljem on neće prići odgojiteljici/učiteljici (psihologinji, pedagoginji, logopedinji, itd.):

“Udario sam Marka jer sam danas baš tužan i strah me je jer ne razumijem što se događa s mojom obitelji a bojim se da sam kriv jer se mama i tata stalno svađaju i što je tata otišao i stišće me u grudima i bojim se da me ne voli i da ga više nikad neću vidjeti i grozno mi je.”

Dječak će vjerojatno reći: “Marko je prvi počeo.”

Da bismo pomogli dječaku da se ovakve situacije ne događaju (ili za početak da se prorijede ako su učestale), potrebno je da razumijemo dječaka te da možemo razdvojiti ono na što kao odgojno-obrazovni djelatnici možemo utjecati. Odnosno, da bismo pomogli djetetu da unatoč tome kako se osjeća vezano za obiteljsku situaciju da se relativno dobro osjeća u vrtiću/školi, da razvija dobre odnose s vršnjacima, da se može posvetiti igri ili učenju, potrebno je da mi kao stručnjaci razumijemo njegov unutarnji svijet, njegove emocije, razloge zašto se ponaša na određeni način. Naše istinsko razumijevanje može poslužiti poput mosta između djetetovog unutarnjeg emocionalnog stanja i poželjnog ponašanja u vrtiću/školi.

U terapiji igrom koriste se različiti mediji i tehnike poput: terapeutskog pričanja priča, kreativnih vizualizacija, glazbe, dramatizacije, gline i plastelina, crtanja i slikanja te pijeska u komunikaciji s djetetom. Korištenjem nestrukturiranih materijala poput pijeska i minijaturnih figura ljudi, životinja, drveća itd. omogućeno je da se djetetova mašta izrazi na onaj način na koji je djetetu važno u tom trenutku. Stvaranjem životnih situacija u pijesku dijete ima mogućnost da ga se uistinu doživi, osjeti, razumije te mu se kroz igru mogu nenametljivo pružiti druge opcije s kojima se može poslužiti u budućim stresnim situacijama u vrtiću ili školi.

Za koga:

Edukacija je osmišljena za : psihologe, pedagoge, socijalne pedagoge, edukacijske rehabilitatore, socijalne radnike, psihijatre, logopede, odgajatelje, učitelje kao i sve druge koji rade s djecom a koji žele naučiti primjenjivati terapeutsku igru u sklopu svoje radne uloge.

Formalni okvir programa “Terapija igrom: vještine i intervencije u radu s djecom”

Sudjelovanjem dobivate:

  • 62 školska sata stručne edukacije raspoređene kroz 4 modula
  • 8 školskih sati grupne supervizije
  • Rad u grupi u ugodnoj, pozitivnoj i razigranoj atmosferi
  • Voditeljicu s bogatim iskustvom i znanjem u radu s djecom i roditeljima te edukaciji stručnjaka
  • Potvrdu o sudjelovanju za 70 sati stručne edukacije
  • Osvježenja u pauzama
  • Pisane materijale
  • Knjigu “Terapija igrom: Kako razviti vještine za razumijevanje djeteta i produbiti odnos s njim” ” autorice Tatjane Gjurković

Voditeljica edukacije:
Edukaciju vodi Tatjana Gjurković, diplomirana psihologinja, psihoterapeutkinja, registrirana terapeutkinja igrom, relacijska supervizorica. Tatjana ima desetogodišnje iskustvo u radu s klijentima, kako odraslima tako i s djecom. Svoje dugogodišnje znanje i iskustvo pretočila je u terapeutske slikovnice o emocijama te u knjigu Terapija igrom: Kako razviti vještine za razumijevanje djeteta i produbiti odnos s njim”.

Osim individualnog rada kroz Tatjanine radionice je do sada prošao veliki broj ljudi a kroz samu edukaciju “Terapija igrom: vještine i intervencije u radu s djecom” njih 82. ​

​O radionicama:

Ono što je posebno u Tatjaninom radu kao i radu Centra Proventus jest takozvani pristup usmjeren na klijenta što znači da je u svakom programu, svakoj edukaciji, svakoj radionici na prvom mjestu klijent i dobrobit koju klijent može dobiti za sebe.

Sve radionice Centra Proventus su iskustvene: to znači da ćete znanje i dobiti i doživjeti, osjetiti. Na taj se način naučeno brže “upisuje” u dugoročno pamćenje i naravno, bolje razumije i kasnije lakše primjenjuje. U praksi to znači da nećete samo sjediti i loviti bilješke nego biti uključeni u niz pomno odabranih aktivnosti, uživljavati i doživljavati, povremeno se susresti s nekim vlastitim zakopanim emocijama ili se prisjetiti nekih davnih neostvarenih želja koje je život gurnuo u stranu.

Supervizija

Iznimno značajan dio ovog programa jest supervizija. Nakon što stečeno znanje primijenite u praksi ključno je dobiti povratnu informaciju i stručno vodstvo koje će vam pomoći da još dublje razumijete svoj rad s djecom. Povratnu informaciju, pojašnjenja i daljnje smjernice omogućuje stručna supervizija koja je dio ovog programa.

Sve to polaznici edukacija itekako osjete i u velikoj se mjeri vraćaju i uključuju i u druge sadržaje koje nudimo. Evo opisa iskustvo s ove edukacije nekih polaznika:​

​Najveća dobit od edukacije?

“Promjena u načinu razmišljanja o dječjim teškoćama i alati koji mi omogućuju da odmah promijenim znanja i time unaprijedim svoj stručni rad. Zaista sam poboljšala svoj rad s djecom.”

“Ponovila sam, osvijestila neke vještine i tehnike te naučila puno novih. Dobila sam bolji uvid u svoj rad. Dobila sam “vjetar u leđa” i ohrabrenje u radu s djecom.”

​Kako se upisati:
Prijavom na mejl: info@centarproventus.hr ili na ​015813604.

​Kada počinje sljedeći ciklus edukacije:

  1. modul: Vještine nedirektivne terapije igrom: 6.-8.07.2019.
  2. i 3. modul: Tehnike i intervencije direktivne terapije igrom: 22.-25.08.2019.
  3. modul: Integracija vještina i znanja: 24.10.2019.

Datumi supervizije su: 07.10.2019. i 14.10.2019. (pola grupe sudjeluje na jednom terminu, pola grupe na drugom terminu supervizije)

​Cijena:
6500,00 kn.

Plaćanje je moguće u 6 rata.

ZA PRIJAVE DO 16. 6. 2019. ODOBRAVAMO NIŽU KOTIZACIJU u iznosu od 6000,00 kn.

Ljetni ciklus edukacije u ZAGREBU!

​Mjesto održavanja:
Centar Proventus, Kružna ulica 81, Zagreb

​Detaljan program edukacije možete ovdje.

​Pozivamo Vas da zajedno doprinosimo socio-emocionalnom aspektu razvoja djece. Ako će se djeca koja odrastaju danas osjećati bolje, da osjećaju da nisu sama kada im je teško, da postoje opcije kada se suoče s problemom, da vjeruju u sebe i svoje sposobnosti tada će to nepobitno utjecati i na njihovu budućnost ali i na buduće generacije.

Sami možemo učiniti tako malo; zajedno možemo učiniti toliko puno.

Helen Keller

U ovom kratkom videu, Tatjana najavljuje program: